Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Robin - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Robin - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Robin

03 Juni 2017 | Thailand, Kanchanaburi

Hoi allemaal!

Afgelopen week heb ik een hoop gedaan! Ik ben op safari geweest, wild life gespot, tot aan m'n nek onder water in een grot gestaan, geslapen in de jungle op het water en het geluid van een gibbon gehoord!

Daarna ben ik doorgereisd naar Kanchanaburi, iets boven Bangkok. Hier is de dodenspoorlijn te vinden en het hele verhaal achter hoe het is ontstaan en waarom het dus de dodenspoorlijn heet, ik weet nu waarom, en wat verschrikkelijk..

Ik heb me dat van te voren nooit gerealiseerd. Net als veel andere toeristen dacht ik meer aan een 'attractie', waar ik nu echt op terug kom en me zelfs een beetje voor schaam.
Wat ik ook niet wist is dat er zoveel nederlanders zijn gestorven, heel bijzonder vond ik het om alle graven van alle nederlanders te zien. Ik ben naar een museum geweest waar van begin tot eind werd verteld over de bouw van de dodenspoorlijn.

In dit museum zijn ook heel veel voorwerpen te zien die gevonden zijn rondom alle kampen, ook dagboeken, heel onwerkelijk om dat te lezen.

Kortom, dit was een leerzaam stopje tussen al het mooie en relaxte door. Vandaag ben ik naar de Erawan watervallen geweest om het luchtig af te sluiten. De hike was pittig, de vissen in de watervallen gaven je een gratis pedicure.. en nee het waren niet die schattige kleine uit de spa's, nee ze waren best groot.

Zodra je een stap in het water zette zwommen ze op je voeten af en begonnen te knabbelen, het gevoel was verschrikkelijk en ik HAAT vissen! Dus ik moet jullie teleurstellen, het was heeel heet maar ik heb mijn angst voor levende vissen niet kunnen overwinnen....

Morgen reis ik door naar Ayutthaya, de oude hoofdstad van Thailand met historische tempels en ruïnes...
Daarna reis ik terug naar het hectische Bangkok waar ik de laatste dagen (de tijd gaat zo snel!) van deze bijzondere reis ga doorbrengen.


Ciaooo!


  • 03 Juni 2017 - 17:54

    Ingeborg:

    Mooi geschreven rob! Ben zo benieuwd naar al je verhalen en foto's! Geniet nog van je laatste 10 dagen

  • 03 Juni 2017 - 22:09

    Bep:

    Was weer leuk om je verslag verder te lezen. Wel heel afwisselend. Geniet nog maar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 08 April 2017
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 6035

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 13 Juni 2017

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: